FAQ

We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet

Veelgestelde vragen

Hier mailen andere verloskundigen ons over.

Hoe activeer ik de Orfeus app?

Bekijk de interactieve handleiding over activeren en inloggen voor verloskundigen

Kunnen gegevens van mijn oude systeem worden overgezet naar Orfeus?

Als je wilt overstappen op Orfeus helpen wij je daar graag bij. We hebben er de nodige ervaring mee en overstappen hoeft niet ingewikkeld te zijn. Waar mogelijk, converteren wij voor jouw praktijk de gegevens uit een niet-Orfeus-systeem naar Orfeus. In de meeste gevallen is dat kostenloos.

Waarom moet ik de app activeren voor ik hem kan gebruiken?

Door een activatiecode naar je emailadres te sturen, zorgen we dat niet iedereen zomaar bij jouw gegevens kan als hij of zij jouw gebruikersnaam en wachtwoord in handen krijgt.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Op onze supportsite vind je een overzicht van alle veelgestelde vragen.

A-terme datum wijzigen Achternaam client weergave in Orfeus Adres of mailadres van praktijk wijzigen Afgesloten zwangerschap weer heropenen Afvinklijst ontwerpen en in gebruik nemen Agenda printen of exporteren Agenda reeks afspraken of notities ineens plaatsen Agenda reeks afspraken of notities ineens verwijderen AT-datumbepaling in Orfeus AT-lijst niet compleet (rapport uitgerekend) Automatisch counselingdeclaraties aanmaken Bevalling buiten je eigen regio invoeren Bloedgroep komt niet op de kaart of in de kop van het scherm Brieven en rapporten zien er raar uit BSN handmatig invullen Cliëntennamen in agenda verbergen Clientgegevens 15 jaar bewaren Controle type of datum wijzigen (consult) Creditnota Crediteren Herfactureren Declareren zonder BSN DYMO labelprinter print opeens niet meer E-mailadres of andere gegevens wijzigen Echodeclaraties apart factureren Exacte percentielen ipv intervallen bij echo Extra mogelijkheden in echoschermen Extra praktijkgegevens boven rodeband kaart Extra type afspraak toevoegen in agenda Faxen vanuit Orfeus Fit-to-Fly in 2015 Foto of document van kaart verwijderen Geboortegewicht percentielen in Orfeus Groepsmail naar clienten Herfactureren met nieuwe factuurnummers Hoe bilirubine invullen Hoe lang worden de gegevens door Orfeus bewaard ? Hotmail gebruikers IRA S als nieuw item in de obstetrische anamnese Jaaroverzicht voor accountant Kaarten aan elkaar koppelen Kan ik een Apple Mac of iPad gebruiken bij Orfeus Online ? Klantid achterhalen kraambedcontrole invoeren in de nieuwe VK-app Lange memo's printen Lijstjes met collega's soms onvolledig Link naar internetadres toevoegen in mail of sjabloon Los kraambed vanuit de eerste lijn (reden invullen) LVR aanmaken en versturen LVR actiecode 2 correctie Mail met Gekozen Afspraak Mailadresboek in Orfeus beheren Mailsjablonen verwijderen Map c:\orfeusdoc kan niet worden gevonden vanuit orfeus Medium-risk registratie Meerdere emailadressen bij klant gebruiken Meerdere Orfeus snelkoppelingen, voor iedere gebruiker Meisjesachternaam en/of geboortedatum wijzigen Namen kraamzorgbureaus aanpassen of lijst opschonen Nieuwe computer kopen - wat zijn de eisen voor Orfeus? obstetrische anamnese niet compleet Orfeus op tablet vergroten of verkleinen orfeusdoc instellen - rode letters in het pad Papieren declaratie afdrukken lukt niet. (declaratie model oude stijl) Papieren particuliere factuur in de declaratiemodule aanmaken Popups voor PWD-berichten uit zetten Praktijk splitsen, hoe en wat Praktijklogo onder de mail plaatsen Prenatale controles - volgorde wijzigen Rare tekst of onderwerp in standaardmails Signum (handtekening) in Orfeus Tarieven zijn kwijt tekst onderaan de declaratie aanpassen Toevoegen bijzondere tarieven UZI-certificaat : is deze nodig? VAST in Orfeus Vecozo certificaat vanuit Firefox backup (zonder hulp helpdesk) Vecozo certificaat vernieuwen 2017 Verbinding maken met Orfeus via een PC Verloskundigen app - wat kun je ermee ? Wachtwoord vergeten en wachtwoord reset Wachtwoord voor Orfeus Programma gebruiken Wachtwoord wijzigen voor OrfeusOnline 2017 Wachtwoorden en gebruikersinstellingen aanpassen bij splitsing van een praktijk Wat betekent de uitkomst TOP ? Website adres van de praktijk of andere URL toevoegen in mail Zorgeenheden van een praktijk bepalen Zorgmail - uitgebreid zoeken (multizoek) Zorgmail met bijlage versturen Zorgmailadres toevoegen Zorgmailbericht opnieuw nalezen Zorgmailbericht van partner goed koppelen Zorgmailbericht waarbij geen juiste persoon gevonden.wordt ZorgRing en Orfeus Zwangeren app - wat kun je ermee ? Zwangerschapsmail email en apotheek bij voornemens

Kom je er niet uit?

Mail ons

Kom je er niet uit met bovenstaande handleidingen/stappenplannen? Stuur dan een bericht naar de helpdesk.

Bel ons

Bel de helpdesk op 020 - 575 4666 en spreek je vraag in. Vergeet niet je praktijknaam en telefoonnummer te vermelden!

q

Ernstige spoed?

Begint net je spreekuur en kan je niet op Orfeus werken? Mail dan naar calamiteiten@orfeus.nl of bel de spoedlijn op 020 - 575 4662.